Noutati legislative

Noua legislatie a caselor de marcat – Modificari OUG 28

[et_pb_section admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”Row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_divider admin_label=”Divider” color=”#ffffff” show_divider=”off” height=”10″ divider_style=”solid” divider_position=”top” hide_on_mobile=”on”] [/et_pb_divider][et_pb_post_title admin_label=”Post Title” title=”on” meta=”off” author=”on” date=”on” categories=”on” comments=”on” featured_image=”off” featured_placement=”below” parallax_effect=”on” parallax_method=”on” text_orientation=”left” text_color=”dark” text_background=”off” text_bg_color=”rgba(255,255,255,0.9)” module_bg_color=”rgba(255,255,255,0)” title_all_caps=”off” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”] [/et_pb_post_title][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”Row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_divider admin_label=”Divider” color=”#ffffff” show_divider=”off” height=”10″ divider_style=”solid” divider_position=”top” hide_on_mobile=”on”] [/et_pb_divider][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Intr-un comunicat de presa emis de Guvern avem principalele modificari aduse normelor de aplicare a OUG 28.

„Guvernul a modificat, in sedinta de astazi, printr-o hotarare, normele metodologice de aplicare a OUG nr 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat fiscale, stabilind cerintele tehnice pe care casele de marcat cu jurnal electronic trebuie sa le indeplineasca pentru a fi autorizate.

Potrivit unei ordonante adoptate in luna august de Guvern, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii de la 1 iunie 2018 pentru firmele mijlocii si mari, respectiv de la 1 august 2018, pentru firmele mici, realizandu-se inlocuirea treptata a celor de generatie veche cu rola jurnal de hartie.

Principalele elemente de noutate cuprinse in actul normativ sunt:

  • Fiecare aparat de marcat va trebui sa contina un modul fiscal propriu, prin intermediul caruia controleaza operatiunile specifice activitatii fiscalizate, precum si un modul de comunicatie, care poate asigura conectarea la un sistem informatic de monitorizare si supraveghere al ANAF.
  • Prin implementarea Registrului national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale, se creaza premisele debirocratizarii procedurilor efectuate in legatura cu aparatele de marcat (fiscalizare, sigilare, schimbarea memoriei fiscale sau a jurnalului electronic, reparatii, etc.) inregistrarea acestora urmand sa se realizeze electronic.
  • Face posibila, la optiunea contribuabilului, achizitionarea si utilizarea unui alt dispozitiv, de tip PC, telefon inteligent, tableta, POS, conectat la o imprimanta fiscala.
  • A fost eliminata obligatia contribuabilului de a solicita si obtine de la organul fiscal certificatul de atestare fiscala, in vederea obtinerii autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale.
  • Rezumatul  bonului fiscal  care se transmite la ANAF cuprinde : valoarea totala a bonului fiscal; numarul de ordine al bonului; data, ora si minutul emiterii bonului; seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal; valoarea totala a TVA pe cote ale acesteia.
  • Termenul de valabilitate a autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale a fost majorat de la 3 ani la 5 ani. Totodata, a fost introdusa notiunea de reautorizare, aceasta putand fi solicitata cu cel putin 60 de zile inainte de expirarea termenului de valabilitate a autorizatiei.

Principalele avantaje ale sistemului de monitorizare propus prin hotararea de guvern sunt:

  • asigura obtinerea mai rapida de catre ANAF a datelor din bonurile fiscale, cu costuri mai mici atat pentru autoritatea fiscala, cat si pentru contribuabili;
  • asigura premisele reducerii semnificative a evaziunii fiscale din domeniul comertului cu amanuntul si serviciilor, cu efecte imediate in cresterea veniturilor bugetare ;
  • asigura un grad inalt de securizare si implicit riscuri mai mici de nefiscalizare a tranzactiilor ;
  • asigura premisele unei concurente loiale intre contribuabili.”

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]