Noutati legislative

Magazinele online au nevoie de o casa de marcat? Tot ce trebuie sa stii!

casa de marcat

Daca te gandesti sa-ti deschizi un magazin online sau deja ai unul, probabil te intrebi daca ai nevoie de o casa de marcat. Ceea ce este foarte bine, deoarece respectarea legislatiei fiscale la fel de importanta pentru toate afacerile, indiferent de domeniul de activitate.

Sa vedem ce spune legea si care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmezi!

Obligatii privind folosirea caselor de marcat – cand trebuie sa folosesti una?

In Romania, utilizarea caselor de marcat este reglementata de OUG 28/1999, care stipuleaza ca agentii economici, adica persoanele juridice care se ocupa cu comercializarea de bunuri cu amanuntul si sau presteaza servicii direct catre populatie au obligatia legala sa foloseasca o casa de marcat fiscala cu jurnal electronic. Totusi, exista diferente notabile pentru comertul online.

Conform legislatiei actuale, persoanele juridice care isi desfasoara activitatea in mediul online trebuie sa elibereze bon fiscal si sa detina o casa de marcat doar daca livreaza si incaseaza platile direct.

Dar cand nu ai nevoie de o casa de marcat?

Pentru un magazin online, nu ai nevoie de o casa de marcat in urmatoarele situatii:

  1. Cand livrezi prin curier
  2. Cand incasezi platile electronic
  3. Cand vinzi bunuri digitale
  4. Cand prestezi servicii online

Livrarea prin curier

Daca un magazin online foloseste o firma de curierat pentru livrarea produselor, iar plata se face ramburs sau prin transfer bancar/card, nu este necesara o casa de marcat. Firma de curierat emite chitanta pentru ramburs si transfera suma in contul magazinului.

Plati electronice

In cazul in care toate platile pentru produsele vandute online se fac exclusiv prin metode electronice (transfer bancar, card de credit/debit), nu este necesara utilizarea unei case de marcat, deoarece incasarile sunt deja inregistrate electronic si vei elibera o factura.

Vanzari de bunuri digitale

Daca magazinul tau online vinde exclusiv bunuri digitale (de exemplu, software, grafica digitala) si toate tranzactiile sunt efectuate electronic, nu ai nevoie de o casa de marcat.

Servicii prestate online

Pentru serviciile prestate online, daca incasarile sunt realizate prin transfer bancar sau alte metode electronice si nu implica tranzactii numerar cu clientii, casa de marcat nu este necesara.

Modul gestionare back-office

Vrei sa-ti eficientizezi afacerea? Modulul de gestionare Back-Office este solutia perfecta pentru orice administrator! Astfel ai acces la o serie intreaga de operatiuni care vor transforma radical modul in care iti gestionezi activitatile zilnice. Cu Modulul Back Office poti:

  • Efectua NIR rapid si eficient
  • Emite facturi in cateva clicuri
  • Genera rapoarte detaliate (achizitie, vanzare, stocuri etc.)
  • Gestiona produse si meniuri cu usurinta
  • Actualiza baza de date fara complicatii
  • Planifica stocuri, nu vei ramane niciodata fara marfa
  • Transfera stocuri intre depozite sau de la depozit la magazin

Mai eficient, mai rapid, mai simplu – alege unul dintre soft-urile pe care ti le punem la dispozitie!

Cititoare de coduri de bare

Lucrezi cu stocuri si ai o multime de categorii de produse diferite si ti se pare imposibil sa creezi un sistem de management al stocurilor? Pornind de la un simplu scanner coduri de bare, poti organiza si gestiona tot ce tine de intrarile si iesirile din stoc.

  • Actualizeaza si urmareste stocurile in timp real stocurile. Folosind cititoare de coduri de bare iti poti actualiza instantaneu baza de date – economisesti timp si reduci erorile.
  • Accelereaza procedura de check-out a produselor, scade timpul de care ai nevoie sa pregatesti comenzile pentru livrare.
  • Foloseste datele colectate pentru generarea de rapoarte privind vanzarile, tendintele de cumparare si fluctuatile stocurilor.

Cititoarele de la Cria Soft sunt compatibile cu majoritatea platformelor de e-commerce si sisteme de POS, facandu-le o alegere perfecta pentru afacerile online de toate dimensiunile.

Daca te gandesti sa simplifici modul in care iti gestionezi afacerea, ar fi bine sa arunci o privire si prin oferta Cria Soft. Avem aparatura si softuri de ultima generatie pentru afacerile care nu vor sa aiba batai de cap atunci cand vine vorba de fiscalitate.

Hai sa vedem ce putem face impreuna, contacteaza-ne!