Noutati legislative

Defiscalizarea casei de marcat ▷ de ce, cand si cum se face

defiscalizare casa de marcat

Ce este defiscalizarea casei de marcat?

Defiscalizarea casei de marcat este un proces prin care se anuleaza inregistrarea fiscala a unei case de marcat, fie din cauza inchiderii afacerii, fie din cauza inlocuirii sau defectarii dispozitivului.

Este o procedura reglementata strict de legislatia fiscala, menita sa se asigure ca toate tranzactiile anterioare efectuate de casa de marcat sunt inregistrate si raportate corespunzator autoritatilor fiscale. Procesul de defiscalizare cuprinde mai multe etape esentiale si necesita o serie de documente pentru a fi complet conform cerintelor legale.

Vrei sa afli mai multe despre ce presupune si cum se face de la A la Z defiscalizarea unei case de marcat, vrei sa stii ce sa faci cu casa de marcat daca iti inchizi firma? Continua sa citesti!

Care sunt pasii pentru defiscalizarea casei de marcat?

  • Pregatirea documentatiei

Prima etapa presupune pregatirea unui dosar cu documente necesare pentru defiscalizarea aparaturii fiscale.

Dosarul ar trebui sa includa: cartea de interventii a casei de marcat, declaratie de instalare, certificatul NUI primit de la ANAF, copie a certificatului de inmatriculare, certificatul CIF (daca este cazul), actul de identitate al administratorului/ persoanei imputernicite etc.

Nu uita, cand vine vorba de documentele necesare, pot aparea frecvent schimbari.

  • Depunerea declaratiei F4105 la ANAF

Urmeaza completarea si depunerea Declaratiei F4105 – declaratie pe propria raspundere pentru predarea memoriei fiscale – si o copie dupa buletin. Declaratie poate fi semnata de persoana care se ocupa de defiscalizare sau de contabilul firmei.

  • Extragerea si sigilarea memoriei fiscale

In cadrul acestei etape, se listeaza un raport al memoriei fiscale de la primul pana la ultimul raport Z, se extrage memoria fiscala si jurnalul electronic, care sunt apoi sigilate si pastrate de catre proprietarul casei de marcat pentru o perioada de 10 ani​​.

  • Programarea si executarea defiscalizarii

Pasul urmator este programarea unei intalniri pentru defiscalizare la Administratia Financiara si prezentarea casei de marcat, impreuna cu toate documentele necesare si accesoriile (de exemplu, role de hartie, carte de interventie)​​.

  • Intocmirea si depunerea proceselor verbale

Se intocmesc procese verbale cu predarea memoriei fiscale si se completeaza din nou Declaratia F4105 cu mentiunea „Instrainare AMEF” pentru a marca finalizarea procesului de defiscalizare si instrainarea casei de marcat​​.

  • Anularea seriei fiscale (NUI)

Ultima etapa implica completarea Declaratiei F4103 pentru a anula seria fiscala a casei de marcat​​.

Cine poate face extragerea memoriei fiscale a casei de marcat?

Acest pas esential in procesul de defiscalizare a unei case de marcat este obligatoriu realizat de catre un tehnician autorizat, deoarece presupune desigilarea aparatului fiscal. Extragerea memoriei fiscale poate fi facuta atat la locatia clientului, cat si la service-ul autorizat.

Memoria fiscala este o componenta cheie a unei case de marcat electronice, deoarece inregistreaza informatii esentiale, invariabile, care nu pot fi sterse, si care trebuie pastrate pentru o durata de 10 ani.

Printre informatiile memorate se afla numele si codul fiscal al emitentului, adresa unde este instalata casa de marcat, logo-ul companiei, seria fiscala, alaturi de sumarele fiscale relevante.

De ce sa apelezi la profesionisti atunci cand vine vorba de desfiscalizarea casei de marcat?

Ai o afacere si folosesti o casa de marcat? Ei bine, atunci stii cat de importanta este fiscalizarea si, acum, desfiscalizarea acesteia.

Memoria trebuie extrasa de catre experti, deoarece asa sunt eliminate riscuri precum alterarea memoriei fiscale. Asa ca, hai sa vorbim despre de ce ar fi mai intelept sa apelezi la serviciile unei firme specializate, precum echipa Cria Soft, si ce avantaje iti aduce aceasta alegere.

Motive pentru care sa nu iti desfiscalizezi casa de marcat singur

  • Complexitatea legislatiei: legislatia fiscala este ca un teren minat dupa cum bine stii, in permanenta schimbare. Daca extragi memoria de unul singur, risti sa faci greseli care te vor face sa pierzi timp, bani si chiar risti sanctiuni financiare.
  • Riscuri tehnice: asa cum spuneam, extragerea memoriei fiscale a unei case de marcat ce urmeaza sa fie defiscalizata implica operatiuni tehnice specifice care, daca sunt efectuate gresit, pot duce la pierderea datelor sau chiar la deteriorarea casei de marcat.

Avantajele colaborarii cu profesionistii Cria Soft – aparatura si servicii pentru profesionisti

  1. Expertiza si experienta: in primul rand, Cria Soft are o echipa de profesionisti cu cunostinte vaste in domeniu. Suntem mereu la curent cu ultimele modificari legislative si tehnologice, deci te poti baza pe noi si cunostintele noastre.
  • Economisirea timpului: timpul tau este pretios. Lasa specialistii sa se ocupe de extragerea memoriei fiscale, astfel incat tu sa te poti concentra pe alte atributii ce tin de cresterea sau lichidarea afacerii tale.
  • Siguranta si conformitate: o firma specializata iti garanteaza faptul ca extragerea memoriei casei de marcat se face in conformitate totala cu legislatia in vigoare, evitandu-se astfel posibilele sanctiuni.

Echipa Cria Soft nu este doar un furnizor de servicii si aparatura fiscala profesionala, ci un partener de incredere pentru afacerea ta!

  • Suport personalizat: intelegem ca fiecare afacere este unica. Echipa Cria Soft iti ofera solutii personalizate, adaptate nevoilor specifice ale afacerii tale.
  • Raspuns rapid: timpul este esential atunci cand vine vorba de araceri. Profesionistii nostri se mandresc cu promptitudinea raspunsurilor si a solutiilor oferite, astfel incat intarzierile sa nu fie niciodata o problema.
  • Sprijinim afacerile care cresc: in oferta noastra vei gasi mereu servicii si aparatura care deservesc afaceri aflate in plina expansiune.

Desfiscalizarea casei de marcat nu trebuie sa fie o corvoada sau un risc pentru tine si afacerea ta. Cu Cria Soft, ai la dispozitie o echipa de profesionisti dedicata succesului tau, gata sa ofere solutii rapide si eficiente. Alege sa te bazezi pe expertiza si profesionalism, respecta legislatia in vigoare!

Nu lasa complexitatea legislativa sa te incurce. Lasa Cria Soft sa iti fie ghid si suport. Suna-ne acum pentru o consultantie!

Sutem alaturi de afacerea ta de la inceput si pana la final!